tisdag 14 februari 2012

Lia - Lärande i arbete!

Gött, då var det dags att bege sig iväg på äventyr, första praktiken! Åtta veckors intensivt specificerat lärande!

Vi är en olik skara människor i klassen. Alla med egna mål och drömmar! Praktiken har till största del fördelats på olika städer, orter, byar och platser i Sverige.
Lika många olika typer av praktikplatser som platser vi befinner oss på. Klättring, samefamiljer, skidpatruller, skidlärare, friluftsbutiker och skidlärare igen. Fast det är inte det jag ska prata om idag tänkte jag.
Jag tänkte att jag skulle berätta för er hur häftig jag tycker vår utbildning är!

Visst kan man vara i Sverige och ha det gött och börja bygga nätverk men man kan även slå på stort!
Vi är tre stycken tappra själar som valt att lägga vår praktik utomlands. Två av oss på Island och en i Thailand. Så här till vilken fantastisk utbildning det här är. Man kan jobba över hela världen, man kan göra praktik i allt från Alaska, Australien, Thailand, Island till Övre Soppero.
Jag har hamnat på Islands största guideföretag. På sommaren har de upp till 120 hel- och deltidsanställda guider.
Jag ska få gå på min första glaciärvandring på onsdag. Jag är sjukt taggad och ser verkligen fram emot allt jag kan göra här. Allt från isklättring, skidåkning, glaciärvandringar och super-jeepar. Allt det handlar om är hur högt man siktar. Sikta mot stjärnorna och du kanske hamnar på månen! I sommar sticker jag antagligen till Peru beroende på hur bra det går på Island. Vill de ha tillbaka mig på sommarn kommer jag nog tillbaka!

Allt jag kan säga är bara....




Jag mellan amerikat och europa.

Fred, kärlek och välgång, vi ses! / Jomas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar