lördag 3 mars 2012

Kan man ha kul i 10 timmar på skidor?

Sitter i Ramundberget och äter lyxfrukost, cornflakes, oboj och macka med marmelad på och ser på Vasaloppet. Det är med ett leende jag ser när eliten kör sträckor på 30 min medan det tog mig något över timmen att köra.
Att man kan ha så kul som jag hade det i spåret i 10 timmar och 25 minuter är helt ofattbart. Ni kanske inte tror mig men det är sant. Jag startade med ett leende och kom i mål med ett ännu större. Jag hjulade till och med över mållinjen.
Hur gjorde jag för att hålla humöret uppe: Jo jag hade laddat med en stor tallrik pasta till frukost. Och i spåret tog jag mig från fikaställe till fikaställe. Två rör ballerina, 2 snikers och 1 twix gör att det blir riktigt trevligt att komma fram till Evertsberg där första kaffet kom. Och som kaffet gav resultat. Efter Evets så drog jag på. Körde om några av de som kört om mig. I Smågan kom jag in som bland de sista 100 och i eldris var det ca 350 efter mig.
Mellan fikat pratade jag med de andra i spåret och körde racerbil i alla backar nerför.( eeee eeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeee). Åkte även tunnel under någon gubbes stav.
När det bara återstod en kontroll så pratar jag lite med en man innan jag stakar ifrån honom och han lägger en kommentar som kommer att minnas " Du ser så oförkämt glad ut." Ja, vad svarar man på den jo: "Ja har man fika med sig och tar minst tre kakor vid varje stop så blir man glad."

Hur har jag det på min praktik? Jag har det bra. Jag tycker det är jätte bra att vi får nu möjlighet att prova på vart vi vill vara. Så att man inte skriver på för ett jobb man tror man passar till men väl på plats inte känner alls för. Men jag har hittat vart jag vill vara och jag hoppas och tror det finns de som vill ha mig var där.

Ha det bra och njut av kylan/ värmen och solen// Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar