torsdag 1 december 2011

Välkommen december månad !

Torsdag.. pga snöbristen valte vi att ställa in skidåkningen i Tandådalen då det inte gav så mycket utan det var mer jobbigt att ta sig besväret att åka dit. Men eftersom jag har en stuga i Sälen valde jag att vara kvar. Så här sitter jag i stugan medan de andra duktiga eleverna i klassen troligen både har åkt lite längdskidor i Älvdalen och haft en lektion om Allemansrätten och miljölagar (även fast jag har det riktigt soft har jag liiite dåligt samvete, hoppas jag inte missa något..). Jag har ist idag åkt omkring i Sälen för att leta efter lite skalkläder och kikat omkring om det finns någon affär som säljer randomee skidutrustning. Hitta lite men dock jätte dyrt och så fick man beslutångest.. Suck*

Det har varit blåsigt och molningt på förmiddagen med regn i luften men påvägen hem sen från Sälenbyn börja det snöa! Och inte lite heller så nu är det typ snöstorm i Sälen! Får se hur länge snön hade tänkt att stanna för det är ändå någon plus grad fortfarande men jag hoppas att det kommer mer och att vintern seriöst är påväg. För nu är det ändå 1 december och första luckan på chokladkalendern är öppnad!

                                                                              Puss och kraaaaaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar