fredag 21 oktober 2011

Home sweet home!

Tja tja bloggen!
Wow mitt första blogg inlägg! Kände att det var dags nu, skulle egentligen gjort det igår när jag kom hem efter vandringen men eftersom jag är så lat valde jag det varma badet, fruktsallad med glass och sängen ist.

Vasaloppasvandringen, Sälen-Mora: Shiiit, vet knappt vart jag ska börja.. Men grymt fruktansvärt tung var det iaf! Har aldrig gått så långt, inte ens i min vildaste fantasi. Skog, myr, skog, myr och ännu mer skog, blev rätt tråkigt i längden och speciellt när humöret sjönk.
      Allt är verkligen helt nytt för mig, friluftslivet i huvudtaget. Jag som funderade på att bli make up artist eller stylist för inte allt för länge sen. Gå långa sträckor och vistas mycket utomhus trodde jag då  inte riktigt var min grej eftersom jag i allmänhet är lat och väldigt bekväm av mig. Men än så länge tycker jag att det har fungerat bra på den nya utbildningen, jag kämpar på och försöker hänga med och göra mitt bästa. Och det var så jag gjorde under hela vandringen, men utan mina kära klasskamraters stöd och peppning kan jag ärligt säg att jag skulle gett upp.
       Under vandringens gång var tankarna och känslorna som en berg och dalbana, upp och ner, från att tänka tanken på att lägga sig ner på marken och börja stor gråta för det var så jobbigt och kroppen värkte och öma till att det faktiskt går rätt bra, jag klarar nog det här! Det gäller att se sig själv lyckas som en fantastiskt go kärring sa till mig. Och fast jag ville ge upp och bara såg svart ett tag förvandlades plötsligt all ledsenhet och ilska till rosa moln. Alla plågsamma mil förvandlades till fjäder lätta kilometrar. Jag blunda en stund och jag såg mig själv lyckas, äntligen såg jag slutet på tunneln, och snart var vi framme vid målet sen hem! Hem, hem, hem hem hem!!!

Overklig känsla sen när man hade kommit in i målet, jag var äntligen framme! Latmasken har slagit rekord, gått 3,5mil på en dag och 9mil på 3 dagar. Inte illa! (stolt tjej92).  Och som pricken över i:et var när lärarna Ingebjörn och Lars berättar att dom har med sig mat till oss! Korvstroganoff med ris sen pannkakor med glass och sylt till efterrätt och dricka till det, mjölk, blåbärssoppa eller saft. De var en stund av ren lycka!

Som avslutning vill jag återkomma till mina underbara klasskamrater, tusen tack och bra kämpat allihoppa! Jag önskar jag kunde vara lika bra som er och ha eran posiviva inställning. Det är tack vare er jag tog mig hela vägen till Mora och till och med sprang in i mål!


                                                                                                                                              Puss puss
                                                                                                                                                  // Pink lady

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar