måndag 12 september 2011

Helgbreak i Bregottfabriken.

Nu är vi äntligen tillbaka och presentera klasskamrater ska det göras. Så fabriken är åter i rullning. Först färdig gräddad ur ugnen kommer ett riktigt yrväder!



Namn: Mia Anna Petersson

Ålder: Har haft 21 vintrar.

Kommer ifrån: Den underbara ön till havs, Gotland.
 
Favorit: Kladdkaka.
 
Varför sökte du: Jag vill jobba på en året runt anläggning. Som pistör och guide inom olika aktiviteter. 
 
Ditt bästa naturminne: Min kära far har lärt mig massor. Bland annat att man skall ta det lungt när man paddlar kanot.
Sommaren 2009 tog han med mig ut på en tur på Emån alternativt Lyckebynån i Blekinge. En sommar där jag annars var fullbokad och åkte runt en massa. Jag skulle in i lumpen till hösten, det vill säga att jag var ganska speedad. Vi tog oss fram i ett tempo som passade honom/oss. Det var att vi gled fram. Det var bara i sjöar vi paddlade och då i knapp glidfart. Annars var det bara att sitta/ligga på packningen och trycka ut oss från kanten som gällde. Vi tältade på natursköna platser, träffade nakna glada danskar och bara tog det lugnt. Något jag verkligen behövde. Tack far!
 
Idol inom ledarskap: HMS Djärvs fartygschef Leif Nellmer. Han ser alla, utvecklar alla och skapar en respekt som gör att man gör sitt yttersta i en positiv benämning. Det är en man jag gärna vill ha som chef och det är en man jag gärna vill ta många egenskaper från.
 
Berätta något oväntat om dig: Har tydligen kört hundspann?!

5 snabba frågor.

Sommar/Vinter
Hund/Katt
Blåbär/Lingon
Morgon/Kväll
Skoter/längdskidor

Fred, kärlek och välgång, vi ses glidandes på ån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar