lördag 24 september 2011

Vår egna Lilla-My!





Namn? Carin Wikström

Ålder? 20 år

Kommer ifrån? Övertorneå - en liten byhåla på polcirkeln

Favorit? Att skratta är kul!

Varför sökte du? För att jag mår bra av friluftsliv och fysiska utmaningar. Jag skulle älska att få ha naturen som arbetsplats och få andas frisk luft om dagarna, så ett friluftsjobb vore en dröm. Dessutom vill jag se hela världen, helst i expeditionsform. Människor som genomför expeditioner av olika slag inspirerar mig enormt och min lista på turer jag vill göra är lång. Men för att kunna genomföra allt behöver jag mycket mer kunskaper och erfarenheter än vad jag har nu. Jag vill kunna känna mig oberoende av andra och istället vara trygg i mig själv i allt jag gör. 

Ditt bästa naturminne? När jag en eftermiddag förra sommaren efter att ha avslutat arbetsdagen (på Kebnekasie fjällstation) bestämde mig för att gå upp till toppen. Vädret var fantastiskt och när jag startade vid foten av Sveriges högsta berg hade jag gott om tid på mig, det skulle inte bli mörkt förrän på länge. På vägen upp mötte jag massvis med turister som var påväg tillbaka till stationen. Alla lika chockade. "Ska du verkligen gå upp såhär dags, ensam dessutom?". Jodå, I will..och vilken fantastisk upplevelse det blev. Jag satt på toppen i timmar, helt för mig själv och drömde mig bort. Solen gick sakta ner och jag visste att precis det här jag ska göra hela livet. Utforska världen och titta ut över fantastiska vyer som jag besegrat. När mörkret hade lagt sig var himlen praktiskt taget full av stjärnor och även årets första norrsken. Mäktigt och helt overkligt perfekt! Ännu en vacker dag på fjället. Nöjd och glad kröp jag ner i min sovsäck inne i toppstugan. På morgonen såg jag solen gå upp från Sveriges topp och klättrade sedan ner igen, gick över glaciären och vidare hem för att möta nästa dag. Life is life, life is good!

Idol inom ledarskap? Måste tyvärr ge er ett dåligt svar på den här: Ingen aning..kanske dyker den personen upp under årets gång.

Berätta något oväntat om dig. Jag kan sjunga Indiens nationalsång!

5 snabba frågor.

Sommar/Vinter
Hund/Katt
blåbär/lingon
Morgon/kväll
Skoter/längdskidor

Fred, kärlek och välgång, vi ses bland stjärnorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar